Arama Motoru Pazarlaması

PPC, SEM ve SEO (Tıklama Başına Ödeme, Arama Motoru Pazarlaması ve Arama Motoru Optimizasyonu)

Arama motoru pazarlaması (SEM), arama motorlarında listelenmiş işletme sayfalarına trafik çekmek suretiyle gerçekleştirilen pazarlama faaliyetleri için kullanılan genel terimdir. SEO‘yu yani arama motoru optimizasyonunu da SEM terimi içerisine dahil edebiliriz ancak genel olarak SEO arama motorlarından gelen organik trafiği temsil ederken SEM ücretli trafiği temsil eder. Bazıları SEM’i SEO ve PPC yani tıklama başına ödeme modeli olan reklamcılık olarak da incelemektedir. Genel kanı arama motoru pazarlamasının ücretli, arama motoru optimizasyonun ise ücretsiz – organik trafik olduğu yönündedir.

SEM ile SEO arasındaki en temel fark; arama motorlarının sonuç sayfalarında (SERP) organik bir şekilde listelenmenin SEO çalışmalarının sonucu olması ve ücret karşılığı listelenmenin SEM veya PPC kampanyalarıyla alakalı olmasıdır. Arama motoru optimizasyonu ile arama motoru pazarlaması arasındaki farkları, birbirlerine göre avantajlarını ve dezavantajlarını inceleyen makaleleri blog kısmında bulabilirsiniz.

SEM veya PPC reklamları hangi mecraları kapsar?

SEM / PPC kampanyaları adından da anlaşılacağı gibi arama motorlarında ve buralara bağlı ağlarda gösterilir. Sektörün en önemli oyuncusu Google arama motoru bu alanda Google Adwords reklamları, Yandex arama motoru Yandex Direct reklamları ve Bing arama motoru ise Bing Reklamları (Bing Ads) olarak faaliyet göstermektedir.

Arama Motoru Reklamlarımı En İyi Nasıl Yönetirim?

Arama motoru reklamlarınızı yönetirken yapacağınız A/B testleri, anlık takip ve analizler; devamlı iyileştirmeye çalışacağınız müşteri edinim ve dönüşüm oranlarınız, müşteri elde tutma oranlarınız; metodlarını arayacağınız ziyaretçilerinizi aktive etmenin ve onlara en iyi kullanıcı deneyimini (UX) sunmanın yolları hayati önem taşımaktadır. SEM kampanyalarınızda tüm metrikleri maksimum fayda sağlayacak şekilde iyileştirerek başarıya ulaştırmanın en iyi yollarından biri de işi ehillerine bırakmak olacaktır. 15 Metrekare Dijital Reklam Ajansı uzman kadrosuyla dijital reklamlarınızı en iyi sonucu verecek şekilde yönetir. Kendi yönettiğiniz arama motoru pazarlaması kampanyalarını nasıl geliştireceğinizi blogumuzdan takip edebilir ve/veya profesyonel destek için toplantı talep edebilirsiniz.

Dijitalde Hedeflerinizi Tutturun

Doğru dijital medya planlaması ile potansiyel müşterilerinize ulaşın

Neler Yapıyoruz?

Dijital yarışta rakiplerinizden kolayca sıyrılın
GOOGLE ADWORDS REKLAMLARI
Google Adwords Reklamları ile rakiplerinizden daime üstte olun, en iyi dönüşüm ve satış performansını yakalayın.
Detaylar >
YANDEX DIRECT REKLAMLARI
Yandex Direct Reklamları farklılık yaratarak internet üzerindeki görünürlüğünüzü maksimize ederek satışlarınızı artırın.
Detaylar >
YENİDEN PAZARLAMA (REMARKETING)
Yeniden Pazarlama (Remarketing) ile müşterilerinize devamlı görünerek yeniden ürün almalarını sağlayın, satışlarınızı artırın.
Detaylar >
DİJİTAL MEDYA PLANLAMA
Dijital ve geleneksel medyada bütçenizin en doğru şekilde yönetilmesini sağlayarak dönüşümlerinizi artırıyoruz.
Detaylar >
SMM - SOCIAL MEDIA MARKETING
Sosyal Medya Pazarlaması (SMM) ile hedef kitlenize nokta atışı yapın, satışlarınızı ve dönüşümlerinizi maksimize edin.
Detaylar >
SEO - SEARCH ENGINE OPTIMIZATION
Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) ile organik aramalarda görünürlüğünüzü artırın, bilinirlik kazanın.
Detaylar >